3.4 C
Craiova
sâmbătă, 16 noiembrie, 2024

Zebre olteneşti

Multe intersecţii din Craiova sunt căptuşite cu treceri de pietoni ascunse după colţ, zebre pe care şoferii nu le pot observa decât dacă se trezesc cu pietonul în faţa maşinii. În aceste cazuri, ei sunt obligaţi să înţepenească autovehiculul în mijlocul intersecţiei, blocând traficul.

 

În planurile de fluidizare a traficului de coşmar din Craiova, autorităţile au uitat să ia în calcul aşezarea celebrelor zebre. Multe treceri de pietoni sunt desenate chiar pe colţul intersecţiilor sau există acolo fiind semnalizate doar
printr-un indicator pe care şoferul nu are cum să-l observe dacă virează. Din cauză că distanţa dintre colţul intersecţiei şi zebre este prea mică sau zero, circulaţia rutieră este mult îngreunată, fiindcă maşinile angajate în viraje nu se pot încadra pe direcţia de mers din pricina pietonilor. Mai mult, astfel de intersecţii reprezintă chiar un pericol, atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni. Conducătorul care pătrunde în intersecţie pentru a circula spre dreapta, dar este nevoit să dea prioritate celor care vin din stânga, poate avea surpriza, după ce s-a asigurat, să se trezească pe capotă cu un pieton care traversa chiar pe langă maşina oprită. Regulamentar. Urmează o frână bruscă, după o încercare scurtă de demaraj şi Ferească Sfântul! ca şoferul din spate, fără vizibilitate, să creadă că maşina din faţă s-a încadrat deja pe direcţia dreapta. Despre intersecţia străzii Unirii cu bulevardul Ştirbei Vodă, un şofer spunea că esta una dintre cele mai păcătoase din Craiova. „Când urci pe bulevard să faci dreapta pe strada Unirii, trebuie să te uiţi în stânga, să dai prioritate. Când ai văzut că ai prioritate, încerci să intri pe Unirii, însă te trezeşti cu pietonul între faruri, că e pe trecere. Şi iar stai şi te utiţi în stânga şi iar încerci să faci dreapta, că ai liber şi, pac!, iar apare pietonul şi tot aşa… Dacă puneau şi ei trecerea mai încolo era în regulă: observai şi tu că şoferul din faţă a oprit, aveai timp să vezi ce e pe stradă şi ştiai ce faci!“, e de părere Marius Nicolae, şofer profesionist. Situaţie similară la intersecţia bulevardului Ştirbei Vodă cu strada Bibescu, unde zebra trece practic prin giratoriu, fiind observată la virajul spre dreapta doar dacă sunt pietoni.

 

Primăria, mută

 

De la Primăria Craiova am primit explicaţii ridicole, cum că firmele de proiectare răspund de aşezarea zebrelor. „Trecerile de pietoni sunt amplasate conform proiectelor întocmite de firme specializate. Acestea utilizează la proiectare normative speciale“, a declarat Carmen Licu, purtătoarea de cuvânt a municipalităţii. Întrebaţi care sunt acele normative, funcţionarii publici au ridicat din umeri. Ei nu ne-au putut spune nici de ce, la intersecţia străzii Ion Maiorescu cu strada Popa Şapcă, zebra din giratoriu a fost mutată cu şase metri în interiorul străzii Popa Şapcă. Nu cumva fiindcă era un pericol pentru pietonii care nu puteau fi observaţi de către şoferii care virau dreapta? Comisarul-şef Nicuşor Badea, adjunctul şefului IPJ Dolj, ştie că nu există un normativ care să oblige municipalitatea să crească zebra chiar în colţul intersecţiei. „Trecerile se amenajează, de regulă, la colţul străzii. Nu scrie însă nicăieri că trebuie făcute la o anumită distanţă faţă de colţul intersecţiei. Sigur că se preferă să fie mai aproape, pentru a nu fi obligaţi pietonii să meargă prea departe dacă vor să treacă pe partea cealaltă a străzii. Dacă se constată că trecerile nu au fost amplasate corespunzător, acestea pot fi mutate“, a afirmat comisarul-şef Nicuşor Badea. El a mai arătat că numai în comisia de sistematizare a circulaţiei, constituită la nivelul primăriei, pot fi luate aceste decizii, după analiza situaţiilor speciale. Comisia are însă nevoie de sesizări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII